Tuesday, March 02, 2010

Purim Video 3

7 comments:

  1. Where is the Rambam you quote whenever somone brings up Amalek that we ask them to do Teshuvah Before Killing them Is that brought down or is it your own Tiych?

    ReplyDelete
  2. Ok,how about Wgere does the DIvrie Chaim Say that The Rabbonim Bzman HAzeh Are from the Erev Rav

    ReplyDelete
  3. It seems he was not the only one but I dont know his source either:
    דער הייליקער רבי חיים בריסקער זצוקללה"ה געזאגט אז "רובם ככולם פון די ליטווישע רבנים זענען חשוד אויף השכלה

    ReplyDelete
  4. HERE SOMEONE YOU MIGHT LIKE
    http://ravleuchter.com/?cat=7
    DO YOU KNOW HIM AND DO YOU KNOW REB WOLBE?

    ReplyDelete
  5. רמב"ם יד החזקה - הלכות מלכים פרק ו
    (ד) ואם לא השלימו או שהשלימו ולא קבלו שבע מצות עושין עמהם מלחמה והורגין כל הזכרים הגדולים ובוזזין כל ממונם וטפם ואין הורגין אשה ולא קטן שנאמר והנשים והטף זה טף של זכרים במה דברים אמורים במלחמת הרשות שהוא עם שאר האומות אבל שבעה עממין ועמלק שלא השלימו אין מניחין מהם נשמה שנאמר כן תעשה לכל וגו' רק מערי העמים לא תחיה כל נשמה וכן הוא אומר בעמלק תמחה את זכר עמלק ומנין שאינו מדבר אלא באלו שלא השלימו שנאמר לא היתה עיר אשר השלימה אל בני ישראל בלתי החוי יושבי גבעון את הכל לקחו במלחמה כי מאת ה' היתה לחזק את לבם לקראת המלחמה את ישראל למען החרימם מכלל ששלחו להם לשלום ולא קבלו. [השגת הראב"ד - אבל שבעה עממין ועמלק וכו' א"א זה שבוש אלא שיכול לומר השלימו לקבל המצות]:

    ReplyDelete
  6. בספר דברי חיים בהשמטות לפרשת ויקהל כתב וזה לשונו, דלפני ביאת המשיח יהיו רוב הרבנים מהערב רב כו', וזה לשון הדברי חיים שם: כי ישראל בעצמן קדושים אך הערב רב כל חסדים דעבדי לגרמייהו עבדו כנראה בעליל שהרבנים והחסידים והבעלי בתים שבדור המה בעונותינו הרבים רובן מערב רב ורוצים לשרור על הציבור וכל מעשיהם רק לגרמייהו לקבל כבוד וממון ולכן אין להתחבר רק אם עובדים באמת שמוסרים נפשם לד' לא לקבל שום תועלת לעצמם, עד כאן עיין שם עוד.

    ReplyDelete
  7. I have heard wonderful things about Rav Leuchter and who has not heard of the great Rav Wolbe?!

    ReplyDelete