Sunday, October 29, 2017

A beautiful mashal and powerful mussar about Relative Time

Image result for the power of a moment

My friend and chevrusa from decades ago, Rabbi Uri Aumann shlita, Rosh Machon Miktze HaAretz in Yerucham, sent out this message for Yomim Noro'im. I meant to share it earlier, but truly better late than never:

ערב יום הכיפורים תשע"ח

לכל קרובנו וידידינו ולכל בית ישראל - ברכת גמר חתימה טובה!

חשבתי על משל נפלא שיוכל לעזור לנו לנצל את היום הקדוש ביתר שאת:

הגר"ש וולבה זצ"ל כתב משל בעודו טס בדרך משווייץ לצרפת. הוא שם לב שהדרך שלוקחת על הקרקע כשמונה שעות, עושה המטוס בחצי שעה. אז הוא כתב: תראו איך ברגע שאדם "ממריא" ומתרומם מעל הארציות, מעל עולם התאוות והיצרים, הוא יכול להספיק בחצי שעה מה שרגילים בדרך כלל להספיק בשמונה שעות!    באמת משל נפלא שיכול לעזור לנו כל השנה.

אבל חשבתי להוסיף, שנשים לב שחללית עושה את אותו המרחק בשתי שניות! ולא זו בלבד, אלא שלא צריכה להתאמץ בשביל זה. וכל כך למה? כי בחלל אין כח משיכה ואין אטמוספרה ולכן אין שום דבר שמפריע מלהתקדם.

וזה משל נפלא ליום הכיפורים. הלא יום הכיפורים הוא כידוע היום היחיד שאין לשטן שליטה בו. "כח המשיכה" הרוחני שלוחץ עלינו כל השנה, מניח לנו ביום זה. וכל אחד ואחד מרגיש בחוש את ההתעלות ביום הגדול הזה. עובדה גם שרוב הציבור גם הרחוק מאד מכל התורה, צם ביום הכיפורים. ואם כן, אם נדע לנצל את היום הנפלא הזה, נוכל לגמוע מרחקים ולטפס לפסגות שאין לנו שייכות אליהם כל השנה. אבל בשביל זה צריך תשומת לב מיוחדת לא להחמיץ את הזדמנות הפז הזו!

בהצלחה לכל עם ישראל!

No comments:

Post a Comment