ספר בני יששכר - מאמרי חדשי כסלו טבת - מאמר ד
מה) ונ"ל עוד שהוא בכוונה מיוחדת מה שתקנו באלו ב' ההודאות דחנוכה ופורים לשון עמידה, ואומר, דהנה ידוע מ"ש בזהר [ח"ג רמ"ג ע"א] הסוד כי נגע בכף ירך יעקב [בראשית לב לב] (הס"מ בהאבקו עמו) ונפגם ההוד, והנה נצח והוד תרין פלגי גופא ובהדי הוצא וכו', על כן נסתלקה הנבואה זמן רב כל כך בגלותינו גלות אדום אשר שרו הוא הס"מ אשר נאבק עם יעקב ונגע בכף ירכו, וכבר ידעת כי הנהו תרין מועדים חנוכה ופורים שתיקנו החכמים הלא המה תיקוני נצח והוד [פע"ח שער חנוכה ופורים פ"ד], וזהו ברמז משארז"ל חכם עדיף מנביא [ב"ב יב.], כי הנבואה (הבאה מנצח והוד מימין ומשמאל יניקת הנביאים נצח והוד וכו' [זמר אל מסתתר]) הנה נסתלקה על ידי הפגם, וחכמים ברוח קדשם עשו ותקנו לשם ולתהלה הנהו תרין מועדים לתקן נצח
No comments:
Post a Comment